Home

Recensies van lezers

. ------------------ ------------------

DDe zielsgeliefde --- Zielsbestemming --- Zielsmissie

Heb ze alle drie gelezen, meerdere woorden: super, respect, fantastisch, bedankt, voor het beschrijven van een liefde vol verhaal, toppie! Marijke V.

Wat een prachtige trilogie met voor mij veel resonerende concepten. De verhaallijn is heel mooi geschreven, ik ben meerdere keren geraakt geweest tijdens het lezen ervan. Natascha

Ik heb net de trilogie gelezen. Ik voelde wat weerstand naar het gebruik van het Jodendom als uitgangspunt, maar ik besefte wel dat ik mij daar niet moest op focussen, wel op de boodschap die achter de hele verhaallijn zit. En die zit er duidelijk in: de Liefde die alles overwint en die zo krachtig is dat ze nooit of te nimmer kan genegeerd worden. De groei in bewustzijn maakt dat je enkel maar aan liefde kan toegeven en dat elke andere vorm van oordeel of kwaadaardige bedoeling, uiteindelijk het onderspit zal moeten delven. Eigenlijk was het vertrek vanuit het Jodendom, met al haar facetten, wel een goed idee van Mariane om op die manier, als schrijfster, een boodschap te brengen die moet gebracht worden. Het derde boekdeel is een eye opener voor de hele mensheid. We staan immers voor een belangrijk keuzemoment: gaan we verder op het pad van technologische destructie en laten we dictators toe onze autonomie weg te nemen? Of kiezen we voor een terugkeer naar wat mens-zijn echt is? Het eerste pad leidt tot vernietiging als we het niet omkeren of herkanaliseren, het tweede leidt tot harmonie voor de mensheid. Er is moed voor nodig om dit te doen. Liefde en daadkracht. Maar op het pad van bewustzijn en het verhogen van onze frequentie, is moed het omslagpunt. Bij het opnemen van moed, ontsla je jezelf van schuld, angst en verwijt, en kies je voor durf, daadkracht en verlichting. Het verhaal eindigt met deze boodschap: kies voor wie jij echt bent en laat je niet tegenhouden door je omgeving. Liefde overwint altijd. Het is een mooie boodschap voor de mensheid; voor wie het wil en kan zien. Gefeliciteerd, Mariane. Peter VdB.

Chapeau met je trilogie, Mariane: het is bijzonder vlot geschreven, aangenaam en spannend om lezen. Ik ben zeer onder de indruk. Ik heb het meebeleefd en ik was ook gefascineerd door jouw fascinatie voor de Joodse cultuur en godsdienst. Ik zit zowat halverwege in het derde boek dat net als de twee andere zeer vlot leest en boeiend is. Niet in het minst omdat je er heel de joodse mentaliteit/religiositeit knap in vermengt. Peter V.